Hemşirelikte Kariyer Günleri-2 Semineri Düzenlendi

Alanında Uzman Konuşmacılar, Öğrencilere Kariyer Odaklı Bilgiler Verdi


Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, 12-18 Mayıs Hemşirelik Haftası Kapsamında Hemşirelikte Kariyer Günleri-2 Seminerini düzenledi.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cüneyt Ulutin, açılış konuşmasında tüm katılımcılara teşekkürlerini ileterek, hemşirelerin hekimlerin en büyük yardımcıları olduklarını vurguladı. İkincisini düzenledikleri bu seminerin artık gelenekselleştiğini belirten Prof. Dr. Ulutin, öğrencilerin seminerden alacakları bilgi ve fikirleri gelecekteki iş yaşamlarında kullanacaklarını ifade etti.

Kürsüyü, Hemşirelik Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Şeyda Saydamlı aldı. Yrd. Doç. Dr. Saydamlı, “Kariyer” kelimesine değinerek, “Kariyer yaşamda seçilen profesyonelliktir. Bu alanda becerinin geliştirilebilmesi için gönüllü olarak eğitime katılım gereklidir” dedi. Yrd. Doç. Dr. Saydamlı, gelecekte iş yaşamına atılacak olan öğrencilere, yöneticileri ile kariyer planlarını paylaşmaları gerektiğini belirterek, iyi bir yöneticinin kariyer planlaması yapmasının, çalışanına geri bildirimlerde bulunmasının ve çalışanlar için olumlu atmosferi olan bir çevre yaratmasının gerekliliğini vurguladı. Kariyer planlamanın şansa bırakılmamasının önemine işaret eden Yrd. Doç. Dr. Saydamlı, kariyer planlamanın gelecek olduğunu ve kişinin kararını kendi kendisinin vermesi gerektiğini belirtti.

Hemşirelik Bölümü 4.Sınıf Öğrencisi Dilek Kaya, hemşirelerin çalışma koşullarına ilişkin bir anket yaptıklarını belirterek, çalışma saatleri, çalışma ortamı ve maaş konuları hakkında istatistiki bilgiler verdi. Kaya, yaptıkları bu anketin sonucuna göre çalışma saatlerinin yoğunluğundan dolayı çalışanların kariyer hedeflerini gerçekleştiremediklerinin altını çizdi.

İstanbul Fatih Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Hamza Müslümanoğlu, öğrencilere ne kadar maaş istediklerini, kaç saat çalışmak istediklerini ve ne yaparlarsa kendilerini mutlu hissedeceklerini sordu. Aldığı cevaplar doğrultusunda sözlerine devam eden Prof. Dr. Müslümanoğlu, 7 hastanenin yöneticisi olduğunu, 1200 hekim, 1200 hemşire ile çalıştıklarını ve günde 28 bin poliklinik aldıklarını, yatak doluluk oranlarının ise %90 seviyelerinde olduğunu ifade etti. İş planlamanın önemine değinen Prof. Dr. Müslümanoğlu, iyi planlanmayan işlerin ileride hayal kırıklıklarına yol açacağını söyledi. İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayşegül Topal Sarıkaya Prof. Dr. Müslümanoğlu’na teşekkür belgesini taktim etti.

Kürsüyü devralan İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Müslüm Çiçek, hastanelerinin 92 yılında kurulduğunu ve bölgenin ilk özel yataklı kuruluşu olduğunu ifade etti. Çalışma ortamının çalışma hevesine olan etkisinden bahseden Prof. Dr. Çiçek, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile afiliye olmanın hastaneye kattığı değerlerden bahsetti. Hastanenin imkânlarına değinen Prof. Dr. Müslüm Çiçek, tıbbi birimler, tanı üniteleri ve organ nakil merkezi hakkında bilgiler verdi.

Fulya Acıbadem Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Müdürü Gökben Çarpar, Acıbadem Grubunun hastaneleri hakkında bilgiler vererek, lisanstan öte yüksek lisansın ve yabancı dilin istihdam sürecindeki önemini vurguladı. Acıbadem’de 2750 hemşire çalıştığını belirten Çarpar, yılda 185 saati çalışanlarına verdikleri eğitime ayırdıklarını söyledi. Acıbadem Hastanesi Case Laboratuvarlarının imkanları ile ilgili bir video sunumu yapan Çarpar, grubun kariyer planlama süreci ve performans görüşmeleri hakkında bilgiler verdi.

İstanbul Fatih Kamu Hastaneler Birliği adına konferansa katılan Mukaddes Serbest, 657 sayılı devlet memurları yasasına değindi. Sertifikalı Eğitim Programları hakkında bilgiler veren Serbest, kariyer planlamada eğitim desteğinin önemine işaret etti. Kariyer planlamasına değinen konuşmacı, “Limanı belli olmayan gemiye esen her rüzgar boşunadır” diyerek öğrencilere kararlarını kendi hedefleri doğrultusunda kendilerinin vermesi gerektiğini tavsiye etti.

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Müdür Yardımcısı Uzm. Hem. Sibel Kibar, hastanenin misyon, vizyon ve değerleri hakkında bilgiler vererek, kök hücre nakli, organ nakli, diyaliz merkezi gibi fonksiyonlarından bahsetti. Mesleği icra ederken empati yapmanın önemini ele alan Uzm. Hem. Kibar, kişinin ne istediğini bilmesi gerektiğini vurguladı.

İstanbul Cerrahi Hastanesi Eğitim Sorumlusu İpek Şenman, hastanelerinin kapasiteleri hakkında ayrıntılı bilgiler vererek, çalışan motivasyonu, konser, tiyatro vb. etkinliklerle çalışan mutluluğunu odaklarında tuttuklarını ifade etti.

İstanbul Cerrahi Hastanesi Eğitim Hemşiresi Nazmiye Köseoğlu, ilk 6 ay ila 1 yıl arasında meslekte hayal kırıklıkları olduğunu ve işten ayrılmaların olabileceğini belirterek, personel adaylarının mesleği sevmelerini beklediklerini ifade etti. İnsan sağlığına hak ettiği değeri verdiklerini vurgulayan Köseoğlu, güler yüzlü olmanın önemine işaret etti.

Memorial Hastanesi İnsan Kaynakları Sorumlusu Tuğçe Karagözlü sözlerine empati konulu bir video sunumu ile başladı. Memorial Hastanesinin tarihçesinden bahseden Karagözlü, 6000 üzeri çalışanlarının olduğunu, bunlardan 1400 ve üzerindeki personelin hemşire olduğunu vurguladı. İnsan kaynakları uygulamaları hakkında bilgiler veren konuşmacı, işe alım süreci, performans yönetimi, hemşirelikte kariyer yönetimi konularını ele aldı.

Memorial Hizmet Hastanesi Eğitim Hemşiresi Yeşim Sağ, hemşirelerin kliniklere nasıl hazırlandıkları hakkında seyircilere bilgiler vererek, Rounding ve Huddle uygulamalarından bahsetti.

Liv Hospital İnsan Kaynakları Sorumlusu Firuze Öztürk, hastanenin tarihçesine, mimari felsefelerine değindikten sonra, kalite yaklaşımları ve sertifikasyonlar hakkında detaylı bilgiler verdi.

Kürsüyü devralan Liv Hospital Diyabet Hemşiresi Emel Namoğlu, güler yüzün önemine işaret ederek, profesyonel hayatta güler yüzlü olmanın gerekliliğini anlattı. Liv Hospital bünyesinde hemşireler için yaptıkları etkinliklerden bahseden konuşmacı, bilimsel aktiviteleri hakkında da izleyicilere bilgiler verdi.









Başa Dön