Anasayfa / Haberler
Tüm Yönleriyle 'Otizm' Ele Alındı

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Otizm konferansı düzenledi. Alev Ofluoğlu Konferans Salonunda gerçekleşen etkinliğe, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Emir Tan, Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Günseli İşçi, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü son sınıf öğrencisi ve Psikoloji Kulübü Başkanı Alican Zeytun yaptığı açılış konuşmasında “Bugünkü konuğumuz Otistikler Derneğinin başkanı Klinik Psikolog Burak İsmanur. Günümüzün yükselen problemi Otizmde Yaygın Gelişimsel Bozukluk hakkında biz psikolog adaylarını bilgilendirerek bizlerin bu konuda neler yapabileceğine ilişkin interaktif bir sunum yapacak. Sadece bir konferans olmasını istemedik, bu seneye kadar psikoloji öğrencilerinin biraz daha kaynaşmasını sağlanmak amaçlı yaptığımız bir etkinlikti bu. Her ay benzeri etkinlikler düzenlemeyi planlıyoruz.” dedi.

Etkinliğin moderatörlüğünü yapan Dr. Öğr. Üyesi Nevin Eracar “Bu yılın ilk etkinliğinde ağırlığını öğrencilerimizin oluşturduğu bu çalışma için hedefimiz; psikoloji öğrencilerinin bir araya gelmesi, birbirleri ile buluşmaları ve biraz birbirlerine, iç dünyalarına, düşüncelerine, zihinlerine temas etmeleriydi. Her ay bu etkinliği yapacağız. “ dedi.

Kürsüye davet edilen Klinik Psikolog Burak İsmanur; Türkiye’de özellikle eğitim sisteminde bazı aksaklıklar olduğunun altını çizerek “Otizm deyince nelerle karşı karşıyayız? Bu alanda ne gibi sorunlar var? Psikologlar bu konuda neler yapabilirler? Bugün bunları tartışacağız. Sadece Otizm kavramıyla sınırlı düşünmemek lazım. Birçok gelişimsel bozukluk bir arada düşünülebilir. Dikkat eksikliği, öğrenme güçlükleri, çok erken yaşlarda henüz Otizme evrilmemiş bir takım gelişimsel sorunlar gibi… Türkiye’de özellikle örgün eğitim ve özel eğitim kurumlarında bazı sorunlar var. Bu bozukluğun tanımına giren çocuklar / gençler bu eğitim hizmetlerine erişmekte zorlanıyorlar. Eriştiklerinde ise çok başka güçlüklerle karşı karşıya kalıyorlar. Çünkü eğitim sistemi ve kurumlarımız, gelişimsel bozukluğu olan bireylerin eğitimine birçok açıdan uygun değil.” dedi.

İsmanur, Otizmde tedavi sorunlarına, aile-ebeveyn çatısı altındaki sorunlara, sosyal ve istihdam alanındaki sorunlara, Otizmli bireylerin topluma katılım süreçlerine ve yaşam kalitesine nasıl katkıda bulunulabileceğine değinerek sunumunu sonlandırdı.