MİSYON
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin misyonu:
• En ileri bilgi ve teknolojileri kullanan,
• Üst düzey bilgi ve deneyim birikimine sahip olan,
• Doğru tanı koyabilen ve çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayabilen,
• Hasta haklarına saygılı olan, hasta ve hasta yakınlarıyla olumlu iletişim kurabilen,
• Ayırım yapmaksızın tüm insanlara çağdaş, bilimsel, kaliteli, nitelikli sağlık
hizmeti sunan,
• Ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma ve geliştirmeler ile evrensel ilerlemeye
katkı sağlayan,
İletişim becerilerinde başarılı, ilgili, bilgili, sorgulayan, kurgulayan, uygulayan,
araştırmacı, etik değerlere saygılı, lider ve önder niteliklere sahip, yetenekli
hekimler yetiştirmek ve sağlıkta üretken politikalar ve uygulamalarla toplum sağlığına
yararlı gelişmeler gerçekleştirerek alanında önder olmaktır.
VİZYON
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin vizyonu; ulusal düzeyde en ileri
bilgi birikimi ve en gelişmiş tıp teknikleriyle eğitim vermek, topluma ve bireylere
sunulacak sağlık hizmetinin kalitesi ile bu konuda marka olmak, ulusal ve uluslararası
platformda önde gelen tıp fakülteleri arasında kendine yaraşır en nitelikli düzeye
ulaşabilmek ve yakalayacağı bu konumu devam ettirerek alanında küresel düzeyde referans
olabilmektir.
İSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ TIP EĞİTİMİ İLKELERİ
Tıp Eğitiminin amacı:
• Mezuniyet sonrası uzmanlaşmaya hazırlayan genel tıp eğitimi temelini oluşturmak
• Toplum gereksinimlerine öncelik vermek
• Yeterliğe dayalı bilgi ve beceri geliştirmek
• Yaşam boyu kendini yenileyebilen uzman davranışı geliştirmek
• Tıp bilgisi, teknik becerileri tam oluşturulmuş profesyoneller yetiştirmek
• Sürekli gelişim gösterebilen ve alanının en iyisi olması beklenen yetenekleri
keşfetmek
Eğitim modeli: Entegre sistem
Nedeni esnek ve dinamik bir müfredat çerçevesi oluşturularak sürekli değişim gösteren
çağın gereksinimlerini karşılamak
Bu ihtiyaçları karşılayabilmek için pedagojik beceri sahibi tıp profesyonelleriyle
çalışmak
Eğitim programının amacı:
• Temel bilimleri, klinikleri ve psikososyal bilimleri bütünleştirerek beceri geliştirmeye
dayalı bir tutum kazandırmak
• Genel eğitime kapsamlı bir yaklaşım sunmak
• Problem analizi ve sentezinden çözüm geliştirme becerisini güçlendirmek
• Çapraz disiplinler arasında uyum sağlamak
• Klinik becerilerle problem çözmeyi en etkin hasta bakımına dönüştürmek
• Aktif olarak beceri kazanmak ve uygulama deneyimi geliştirmek
• İlk yardım kavramını öğrenmek, pekiştirmek ve hatasız uygulanmasını sağlamak.
Entegre sistem üstünlükleri:
• Gereksiz konu tekrarları ve çakışmalarını önlemek
• İçerikte atlamaları engellemek
• İçerik önceliğini ve uyumunu sağlamak
• Bilgiyi bölümleyebilmek
Entegrasyon hem yatay hem dikey yapılmalı
• Hücre – doku – sistem geçişi sağlanmalı
• Normal –anormal kavramı pekiştirilmeli
• Aynı sorunlara farklı disiplinlerin bakış açısı sentezlenmeli
• Problem çözme ile etkinlik öğretileri bütünleştirilmeli
• Biyomedikal görüş ile organ sistemleri arasında geçiş kolaylaştırılmalı